مخصوص خانمها 2
F a R z A d

 قبل از شروع                                                                     

دقت کنيد که همه ي لوازم و ابزار لازم براي آرايش را داشته باشيد.                                   

 آرايش را در محيطي کاملاً روشن انجام دهيد.                                                              

 براي چک کردن دقت آرايش مي توانيد از آينه هاي ذره بيني استفاده کنيد.

• قدم اول: زيرسازي      و بـعـد با استفاده از اسفنج، پوست را خوب صـاف و هموار کنيد تا کرم کاملاً به بافت پوست نفوذ کند. دقت کنيد که به هيچ عنوان از اين کرم بر روي گردن و زير چانه استفاده نکنيد. اسفنج ابزاري بسيار مناسب در آرايش به شمار مي رود که براي يکدست کردن مواد مصرفي روي صورت کاربردي عالي دارد.نکته: اگر مخصوصاً از کرم پودرهايي استفاده مي کنيد که خاصيت ضد آفتاب دارند تا از پوستتان در مقابل نور خورشيد محافظت شود، بايد لايه اي  صاف و مسطح روي کل صورت بماليد. اگر لايه نازک باشد به خوبي از پوستتان محافظت نخواهد شد.                                                 

• قدم دوم: مات کننده                     

 از مات کننده اي يک يا دو درجه روشن تر از رنگ کرم پودرتان استفاده کنيد. مقداري از آن را در قوس کوچک داخل گوشه ي چشمانتان بماليد. با استفاده از انگشت يا قلم مو، آن را به سمت خارج صاف کنيد. از کشيدن پوست زير چشم به شدت خودداري کنيد. توجه کنيد که فقط در قسمت هايي که خودتان مي خواهيد از مات کننده استفاده کنيد و از پخش شدن آن به قسمت هاي ديگر جلوگيري کنيد. مي توانيد از مات کننده روي پشت پلک چشمها نيز استفاده کنيد، چون باعث مي شود تيره بودن خود را از دست داده و سايه بهتر روي آن بنشيند. براي مات کردن اختلال رنگهاي پوست مثل کک مک ها، خال ها و لکه هاي قرمز، از مات کننده استفاده کنيد که به رنگ پوست خودتان يا فقط کمي روشنتر از آن باشد.                                                      

 نکته: مرطوب کننده هاي خيلي روغن دار و چرب باعث خواهند شد که مات کننده به خطوط گوشه ي چشم بلغزد.• قدم سوم: پودرپس از انجام کار کرم زيرسازي و مات کننده، نوبت به پودر مي رسد. لايه اي نازک از پودر روي کل صورت و پلک ها بزنيد. دقت کنيد که اينکار را با برس بزرگ، پُر و گرد انجام دهيد. از استفاده از اسفنج يا پَد خودداري کنيد چون اين ابزارها ميزان زيادي از پودر روي صورتتان مي مالد. مقداري پودر روي سطح فرچه ماليده، اضافه ي آن را بتکانيد و در جهتي موافق با جهتي که کرم پودر را ماليديد، آن را روي پوست پخش کنيد.                                          نکته: درصورت استفاده از پودرهاي ضد آفتاب، دقت کنيد که بايد روي کل صورت به ميزان کافي از آن پخش شود. در اين صورت بهتر است از کرم پودرهاي ضدآفتاب نيز استفاده کنيد.

• قدم چهارم: سايه چشم                                                                         مـعـمـولاً روشن ترين رنگ به انتهاي پلک و لبه ي ابـروهـا زده مـي شود. (قـانـون کلي اين است که هرچه پلک درمقايسه با قسمت زير ابرو  بزرگتر و برجسته تر باشد، رنگ سايه بايد پررنگ تر و تيره تر باشد. و هرچه پلک درمقايسه با قسمت زير ابرو کوچک تر باشد، رنگ سايه بايد کمرنگ تر و روشنتر باشد.) هرچه ا قسمت زير ابرو پايين تر مي رويد، بايد از همان خانواده ي رنگي، رنگ هاي تيره تري انتخاب کرده و روي پلک بماليد. بايد تا ميتوانيد سعي کنيد که مرز رنگ هاي مختلف قابل مشاهده و آشکار نباشد و رنگ ها طوري در يکديگر ادغام شوند که يک طيف رنگي به وجود آورند.             

• قدم پنجم: خط چشمتا آنجا که مي توانيد مداد، ماژيک يا قلم خط چشم را به خط مژه ها نزديکتر کنيد. سپس خطي از گوشه ي داخل به خارج چشم با توجه به انحناي چشم، در يک طرف بکشيد. قانون کلي در اين زمينه مي گويد که نبايد خط را بيشتر از انتهاي خط پلک و مژه و همچنين به داخل چشم در مجراي اشک بکشيد. ابتدا خط را تا آنجا که مي توانيد باريک بکشيد، و اگر خط چشم پهنتري مورد نظرتان بود، همين کار را دوباره به موازات يا روي همان خط تکرار کنيد.                        

به طور کلي، خط بالاي مژه هاي پاييني بايد باريکتر و کمرنگتر از قسمت هاي بالايي پلک باشد. هرچه پلک بزرگتر باشد، خط چشم نيز بايد پهن تر و ملايم تر باشد. و هرچه پلک کوچکتر باشد، خط چشم نيز بايد باريکتر و پررنگ تر باشد.                                            • قدم ششم: شکل دادن به ابروبراي اين منظور بهتر است از رنگي دقيقاً شبيه به رنگ اصلي ابروهايتان استفاده کنيد تا رنگ موهايتان يا رنگي که تصور ميکنيد به چهره ي شما بيشتر مي آيد. با استفاده از قلم سه گوش از پودر رنگ ابرو به جهت رويش موها، روي آن بزنيد. از اغراق آميز کردن شکل ابرو با قوس دادن به آن يا بلندتر کردن آن خودداري کنيد.                                                       

 • قدم هفتم: ريمل مژه                             

اگر از فر مژه استفاده مي کنيد، بهتر است قبل از زدن ريمل باشد. دقت کنيد که فر مژه را زياد فشار نـدهيـد تـا مـژه هـايتان به طور مصنوعي بشکند. خــيلي آرام براي چند لحظه فر مژه را نگاه داريد و بـه آرامي آن را رهـا کـنـيد. بـا حــرکت هاي بلند و يکـنـواخـت ريمـل را بـه مـژه هــاي بالايي بزنيد. تا جاييکه مي توانيد ريمل را از پايه ي مژه ها بزنيد. با استفاده از يک فرچه قـديمي ريمل، اضافه هاي ريمل را از روي مژه ها برداريد.                                                                   براي زدن ريمل به مژه هاي پاييني، قلم مو را عمود بر چشم و به موازات مژه ها بگيريد (از نوک قلم استفاده شود). در صورت لزوم براي برداشتن اضافه هاي ريمل از روي قلم قبل از زدن آن به روي مژه ها از دستمال استفاده کنيد.• قدم هشتم: رژ گونهبا استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، نواحي گونه را تا خط گوش ها رژگونه بزنيد. هميشه قبل ا استفاده، فرچه به تکان دهيد تا پودر اضافه آن بريد و رژگونه بيش از حد پررنگ نشود. هيچگاه در نواحي گيجگاه، چانه، بيني، يا پيشاني از رژگونه استفاده نکنيد، چون باعث مي شود پوست ناهموار و ناجود ديده شود.                               دقت کنيد که اگر لبهـاي بـاريکي داريد، بهتر است حتماً از قلم مــوي لب و اگر لبهايتان پهن هستند فقط براي چک کردن صحت کار استفاده کنيد.                                          تا آنجا که ممکن است خط لب را روي خط طبيعي لبهايتان بکشيد. لزومي ندارد که براي بزرگتر يا بلندتر جلوه دادن لبها، خطهاي خارج از لب بکشيد.اگر مي خواهيد رژلبتان بادوام باشد و مدت زيادي بماند، مقدار زيادي از ان روي لبها بماليد و با زبان آنرا پاک نکنيد چون حتي قبل از اينکه از خانه خارج شويد چند لايه روي آن را مي برد.

نکته هاي مهم:                                                                 

 از فرچه هاي نرم و قابل انعطاف استفاده کنيد. فرچه هاي سخت و سفت آرايش را خراب خواهند کرد.

از فرچه هايي با اندازه ي متناسب با محل مورد نظر براي آرايش استفاده کنيد.                    

 قبل از ماليدن رنگ روي صورت، حتماً فرچه را تکان دهيد تا پودر اضافي روي آن بريزد.              

 با تکان هاي صاف و يکنواخت به آرامي روي رنگ بکشيد. از ماليدن سفت و کشيدن فرچه بر روي پوشت اجتناب کنيد.

هر ماه يکبار فرچه ها و قلم موهاي آرايش خود را شستشو دهيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پنج شنبه 30 دی 1389برچسب:, :: 22:54 ::  نويسنده : F a R z A d

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Farzad FM و آدرس farzadfm.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 85
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 36206
تعداد مطالب : 357
تعداد نظرات : 45
تعداد آنلاین : 1